Klanten moeten te vaak meer betalen dan op bordjes in de winkel staat
De Consumentenbond meldt dat Albert Heijn nog steeds te vaak verkeerde prijzen laat zien in de winkel. Bedragen die op de kassabon staan vallen vaak hoger uit dan op bordjes in de winkel vermeld staat.
Niet verbeterd
Het probleem is al langer gaande bij de Albert Heijn. De supermarktketen beloofde eerder dat wanneer er iets fout gaat met de prijs en de klant dat kan aantonen, hij of zij het gehele aankoopbedrag van het betreffende product terugkrijgt. De Consumentenbond merkte echter op dat veel caissières niet op de hoogte zijn van deze regeling, waardoor klanten alsnog vaak gedupeerd worden.
Bevindingen
Albert Heijn kan zich niet vinden in het beeld dat de Consumentenbond schetst. Een woordvoerder van de supermarktketen zegt dat er “keihard gewerkt” is om te verbeteren op dit vlak, en dat er bij slechts minder dan 1 procent van de aanbiedingen eens iets fout gaat. Maar waar de Albert Heijn claimt hun bevindingen te hebben gedeeld met de Consumentenbond, zegt de consumentenorganisatie geen rapport te hebben gezien.
Jumbo en Plus
Supermarktketens Jumbo en Plus hebben wel verbeteringen doorgevoerd op het gebied van transparante prijzen. Hier werden onder andere mystery shoppers ingezet, en kregen mensen wél hun geld terug als er een fout was gemaakt. De Consumentenbond maakt nog plannen om juridische stappen te nemen tegen de Albert Heijn.
Lees ook: Ideaal voor de zomer: Action verkoopt aircooler voor klein prijsje
Bron: NU.nl | Beeld: Adobe Stock