De streamingdienst verdient een behoorlijk zakcentje aan de serie
Sinds een aantal weken lijkt heel de wereld in de ban te zijn van de gloednieuwe serie Squid Game. Miljoenen mensen keken naar de serie en dat bezorgt Netflix uiteraard behoorlijk wat geld, namelijk zo’n 900 miljoen dollar.
Grote hit
Squid Game is de nieuwste hit van Netflix. In het programma moeten 456 kandidaten het in een bizar spel tegen elkaar opnemen om een groot geldbedrag te winnen. Hiervoor moeten ze allerlei kinderspellen uitvoeren en worden de verliezers meteen uitgeschakeld – en dus meteen vermoord. Squid Game is al uitgeroepen tot de populairste lancering van de streamingdienst ooit. Hiermee verslaat de serie andere hitprogramma’s zoals Bridgerton.
Kosten
Dat de serie een grote hit is, moge duidelijk zijn. De streamingdienst houdt er een flink zakcentje aan over, maar uiteraard kost het maken van de serie ook behoorlijk wat geld. De Zuid-Koreaanse serie kostte ruim 2 miljoen dollar per aflevering om te produceren. Bij elkaar kostte het hele project 21,4 miljoen dollar. In een intern document van Netflix wordt echter duidelijk dat de streamingdienst, na de lancering van Squid Game, 900 miljoen dollar in waarde is gestegen. Een behoorlijk bedrag, waar de 132 miljoen kijkers van de show hun steentje aan bij hebben gedragen.
Lees ook: Netflix wil van populaire serie Squid Game een videogame maken
Bron: Welingelichte Kringen | Beeld: Netflix