Ze zijn het niet eens met de huidige gang van zaken
De Consumentenbond wil een uitgebreide compensatieregeling voor gedupeerde reizigers op Schiphol. Mensen die tussen 23 april en 11 augustus een vlucht hebben gemist door de lange rijen, kwamen al voor een vergoeding in aanmerking. Dat geldt echter niet voor mensen die na 11 augustus in de problemen raakten. Ook voor hen wil de Consumentenbond nu een tegemoetkoming regelen.
Opnieuw chaos
Het was eerder deze week weer druk als vanouds op Schiphol. Reizigers moesten uren in de rij staan, omdat er nog altijd een personeelstekort heerst bij de beveiliging. Schiphol vroeg meerdere luchtvaartmaatschappijen om vluchten te annuleren, zodat de drukte onder controle kon worden gehouden. Maandag werd vanuit Schiphol al gemeld dat gedupeerden zich konden aanmelden voor compensatie als ze door de rijen hun vlucht hadden gemist.
Om de tafel
De Consumentenbond is niet tevreden over de gang van zaken en wil binnenkort met Schiphol om de tafel voor een nieuwe compensatieregeling. Het is nog niet bekend wanneer die onderhandeling zal plaatsvinden. Een woordvoerder van Schiphol kon vandaag in gesprek met NOS niet zeggen hoe Schiphol tegenover het idee van de Consumentenbond staat.
Eerdere compensatie
Schiphol heeft bij een eerdere compensatieregeling de kosten voor het omboeken van een vlucht en nieuwe vliegtickets vergoed. Ook reizigers die uiteindelijk helemaal niet meer op reis gingen nadat ze hun vlucht gemist hadden, kregen een vergoeding. Er is nu echter geen soortgelijke regeling beschikbaar voor mensen die na 11 augustus hun vlucht hebben gemist. Iedereen voor wie dat geldt, kan zich melden bij de Consumentenbond. Op die manier hoopt de organisatie erachter te komen hoe groot de groep gedupeerden is.
Lees ook: In het hele land vandaag minder busverkeer vanwege een staking
Bron: NOS | Beeld: BrunoPress