FEBO stapt over naar ‘alleen pinnen’ en krijgt bakken met kritiek

febo

De snackbar hanteert een nieuw beleid

Even snel een lekker kroketje of frikandel uit de muur trekken is al jaren onderdeel van onze cultuur. De snackmuur van de FEBO vind je overal in ons land en we kunnen ons dan ook geen avondje stappen zónder de FEBO voorstellen. Binnenkort gaat er echter wel iets veranderen bij de snackbar, want je kunt er vanaf heden niet meer met cash betalen.

Alleen pinnen

De snackbar laat weten dat ze binnenkort een ‘pin only’ beleid hanteren. Los geld is dus niet meer welkom, ook niet in de snackautomaten aan de muur. Op social media ging een foto rond van een briefje in een filiaal in Amsterdam-noord, waarop te lezen valt dat deze vestiging ‘cashless’ wordt. “Vanaf 23 mei kun je in onze automaten uitsluitend betalen met pin of mobiel”, luidt het. En daarop volgt: “Vanaf 1 juni accepteren wij in deze vestiging geen contant geld meer.”

Kritiek

Op Twitter volgde daarna een stortvloed aan kritiek. Veel mensen zijn het niet met het ‘cashless’ beleid eens. Er wordt zelfs opgeroepen om het bedrijf te boycotten. “Een flinke bestelling doen en wanneer je moet afrekenen alleen contant aanbieden. Wanneer dit geweigerd wordt de bestelling laten staan”, stelt iemand voor.

FEBO heeft inmiddels op alle kritiek gereageerd en gaf een reactie aan METRO. “We zijn er inderdaad van op de hoogte dat er nogal wat ophef is ontstaan, we houden het zelf ook in de gaten”, vertelt een medewerker. “Vestigingen bij het Leidseplein en op de Reguliersbreestraat zijn ook al cashless, en nu was Amsterdam-Noord aan de beurt. Bij de vorige vestigingen hadden we al wat ophef verwacht, maar dat bleef toen uit. Het lijkt mensen in Amsterdam-Noord iets meer te raken dan op de overige plekken.”

Beleid

Ondanks de kritiek zal de snackbar niet teruggaan naar betalen met contant. “We zijn niet de enige die overstapt op pin-only. Daarnaast accepteren sommige vestigingen buiten Amsterdam ook al geen contant geld meer. Alleen deze keer horen we wat meer reactie van onze klanten”, aldus het bedrijf.

Lees ook: Shoppen? Met deze 4 tips voorkom jij een miskoop

Bron: Metro nieuws | Beeld: iStock