‘Zowel bij mij als mijn dochter is 450 euro onterecht afgeschreven’, aldus een klant
Afgelopen vrijdag kreeg een aantal klanten van ING ineens een onaangename verrassing. Er was geld van hun rekening afgeschreven, terwijl dat niet de bedoeling was. In sommige gevallen ging het om behoorlijke bedragen.
Technische storing
Ineens verscheen het tussen de transacties: een afschrift van de ING, onder de noemer “kosten contante storting”. Bij sommige klanten ging het om 6 euro, bij anderen werd er een veelvoud van dat bedrag afgeschreven. Volgens ING was er sprake van een technische storing. “We werken sinds afgelopen vrijdag keihard aan een oplossing. Voor donderdag zullen wij de getroffen klanten vergoeden. Uiteraard vinden we deze situatie heel vervelend en bieden wij onze excuses aan”, aldus de woordvoerder van de bank. “We doen er alles aan om de komende dagen de kosten van de gedupeerde klanten te vergoeden. Het heeft onze hoogste prioriteit dit te herstellen.” Hoeveel er in totaal onterecht is afgeschreven bij de klanten, wil de woordvoerder niet zeggen.
Boze reacties
ING heeft toegezegd dat alle gedupeerden vóór donderdag hun geld terugkrijgen. Daar zit geen compensatie bij, wat bij veel klanten voor ergernis zorgt. Op de website allestoringen.nl stromen berichten binnen. Iemand schrijft dat er “zomaar 1000 euro weg is”. Een ander schrijft “Zowel bij mij als bij mijn dochter van 5 is ruim 450 euro onterecht afgeschreven. Ik vind dat de ING compensatie moet geven.” Ook op Twitter heeft de actie van ING veel boze reacties opgeleverd. Hieronder zie je er een paar:
Misschien dat het @ingnl er alles aan gelegen is om binnen 24 uur met man en macht door te werken totdat alle mensen gecompenseerd en gecorrigeerd zijn #fail #ing ongehoord zo’n fout
— Ger Schilder (@Schilinde) May 2, 2022
Lekkere vorm van oplichting @ING
Schrijven doodleuk onterecht 3x kosten af voor storting. Maar terugstorten ho maar. Niet eens even een bericht.
Zo gaat #ING dus met jarenlange trouwe klanten om.— K.C. (@nilliskuh) May 2, 2022
@ingnl krijg ik mijn geld nog terug ? Zomaar 15 x stortingskosten van mijn rekening afgehaald….. #schadeclaim? #ing
— Lotteloesje (@lotteloesje) April 29, 2022
Ook vrij apart dat Twitter als je zoekt op #ing, geen enkele klant erover ziet klagen…
Terwijl er bij best veel mensen nu onterecht geld is afgepakt..
— Aardappelll (@BadBoii050) April 29, 2022
Lees ook: Nederland scoort dit jaar opvallend laag op persvrijheid
Bron: NU.nl, RTL Nieuws, AD | Beeld: BrunoPress