De maatregel van Marisel heeft alles te maken met de manier waarop een gast een bestelling plaatst. Wie simpelweg een koffie ‘eist’, maar daar meer geld voor neertellen dan iemand die op beleefde wijze een koffie bestelt.
‘Eis’ je een koffie, dus zonder alstublieft er achteraan te zeggen, dan is de prijs van je kopje koffie vijf euro. Voeg je hier ‘alstublieft’ aan toe, dan betaal je drie euro voor je kopje koffie. Wie echter nog beleefder is (zoals het hoort) en zegt “Goedemorgen/middag/avond, een koffie alstublieft’, betaalt slechts 1,30 euro. Deze regels worden op een poster uitgelegd. En het lijkt te werken, want tegenwoordig zeggen de gasten van Marisel netjes ‘alstublieft’ wanneer ze iets bestellen!
Wat vinden jullie, kan het restaurant dit maken? En moeten we dit ook in Nederland introduceren? Laat het ons weten in de reacties!
Pagina 2/2