Op 13 januari kwam de monteur de televisie brengen en monteren. Hier had hij volgens Sjoerd veel moeite mee; “De monteur verontschuldigde zich en zei dat hij niet zo vaak tv’s installeerde omdat hij eigenlijk de Nespresso-monteur was.” Uiteindelijk bleek dat de bestelde module niet werkte. Sjoerd nam contact op met de Media Markt en met Ziggo en uiteindelijk werd duidelijk dat Ede één van de oude UPC-gebieden is waar die module niet werkt.
Een nieuwe module moest besteld en geïnstalleerd worden. Zo geschiedde op 3 februari; de televisie deed het maar zonder de automatische ondertiteling. De Ziggo-monteur wist Sjoerd en zijn vader te vertellen dat dit laatste helemaal niet mogelijk was bij de gekochte Samsung tv. Met de televisie ging Sjoerd terug naar de Media Markt, waar ze hem niet terug wilde nemen; de retourtermijn van twee weken was overschreden. Ten einde raad schakelden vader en zoon een ander bedrijf in; deze kwamen een nieuwe televisie brengen en installeren. Vader Helge heeft nu één afstandsbediening én automatische ondertiteling. Maar niet dankzij de Media Markt! Van Sjoerd en Helge
Inmiddels heeft de Media Markt gereageerd op de kwestie; ze betreuren het voorval en de tv zal worden opgehaald, het bedrag wordt teruggestort en de klant krijgt bloemen en een cadeaukaart.
Bron: Radar | Bron foto: Sjoerd Heijda via Radar
Pagina 2/2