Vertraging haalt het slechtste in mensen naar boven
We kennen allemaal wel het gevoel als je bus, tram, metro, trein of vliegtuig vertraging heeft… de tijd dat je extra moet wachten lijkt zo langzaam te gaan dat het al snel irritant wordt. Het is dan ook ergernis nummer 1 van veel Nederlanders: wachten en vertraging, helemaal als je op het vliegveld moet wachten totdat je eindelijk op vliegvakantie kunt. Toch moet je je niet laten verleiden om boos te worden op de medewerkers die er zijn om je te helpen en te informeren. Zij kunnen er ook niets aan doen! Dat gebeurde deze stewardess wel.
Ze hakt wel vaker met het bijltje: als grondstewardess ben je nu eenmaal het eerste aanspreekpunt voor de passagiers. Alhoewel je als personeel helemaal geen invloed hebt op de vertraging van een vlucht, rekenen mensen het jou aan. Jij bent hun boosdoener! Als echte professional moet je bestand zijn tegen mensen die laaiend tegen je worden omdat ze een afspraak missen of niet op tijd thuis kunnen zijn. Hoe ‘professional’ deze stewardess is blijkt uit haar reactie tegen een passagier die laaiend en niet voor rede vatbaar is. Lees snel verder op de volgende pagina, het is briljant.
Pagina 1/2