De populaire warenhuisketen V&D is terug!
Eén van Nederlands bekendste warenhuisketens, V&D is inmiddels al enige tijd uit het Nederlands straatbeeld verdwenen. De eerder altijd zo populaire keten werd eind 2015 failliet verklaard. Maar nu is het toch eindelijk zo ver en komt de warenhuisketen terug als een online webwinkel.
De webwinkel vd.nl gaat zich richten op de ‘interessegebieden van de actieve 40+’ers’, zoals reizen, hobby’s, gezondheid, wonen, tuin en mode.
V&D
Sinds 2016 zijn de merkrechten van V&D in handen van de CoolCat-oprichter Roland Kahn, zijn rechterhand Jaco Scheffers en oud-HEMA topman Ronald van Zetten. Ze betaalden hier een half miljoen euro voor. Ook populaire titels van het warenhuis als Schoolcampus, Soho, Liv en Prijzencircus zaten bij de koop inbegrepen. Deze bekende merken gaan als het goed is ook weer een rol gaan spelen in de webshop. Alexander van Slooten is de verantwoordelijke directeur van de nieuwe webshop.
Nieuw leven inblazen
De retailondernemers zien inmiddels toch genoeg reden om V&D nieuw leven in te blazen. “We bleven daar veel vragen over krijgen. Van leveranciers en van klanten. De doelgroep 40-plussers wordt nu door niemand goed bediend”, legt Van Zetten uit. “Inmiddels beschikken we wel over de techniek om dit goed te doen. Achter de schermen hebben we hier een half jaar aan gewerkt.” Volgens de ondernemers moet de nieuwe webshop ‘een vervolg geven aan de rijke historie van Vroom & Dreesmann’.
Klik hier om de nieuwe webshop van V&D te bekijken!
Lees ook: Vanaf vandaag hoef je je ov-chipkaart niet meer op te laden dankzij deze wijziging
Dit bericht bewaren? Pin ‘m op Pinterest!