Verkopers kunnen heel vervelend zijn
Vijftig procent van de mensen ergert zich rot aan de telefoontjes van verkopers. Ze worden steeds brutaler en bellen steeds vaker ongelegen. Zit je net lekker te eten en dan rinkelt opeens de telefoon. Hoe vaak je ook ‘nee’ zegt, ze blijven maar aandringen. Dat moet nu maar eens klaar zijn, vindt ook staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat.
Zullen we voortaan in alle rust kunnen dineren?
Bel-Me-Niet
Steeds vaker wordt men gebeld door bedrijven en organisaties die hun product of dienst telefonisch aan de man willen brengen. Als je niet gebeld wordt is de enige optie om je in het bel-me-niet-register in te schrijven en zelfs dat lijkt soms niet te helpen. De staatssecretaris wil niet af van deze vorm van telemarketing. Mensen zouden voortaan alleen nog gebeld mogen worden als ze hier expliciet toestemming toe gegeven hebben. Het klakkeloos rondbellen is dan hopelijk verleden tijd.
Agenda
“Het ministerie krijgt regelmatig klachten over telemarketing door bedrijven en organisaties”, zegt de staatssecretaris. Juist daarom heeft ze besloten om dit punt op de Consumentenagenda te zetten die ze vandaag naar de kamer zal sturen. Wie weet zal die telefoon voortaan gewoon stil zijn…
Lees ook: Facebook voert nieuwe functies in om pesten tegen te gaan
Dit bericht bewaren? Pin ‘m op Pinterest!
Bron: RTL Nieuws | Beeld: pxhere