De fout kwam haar duur te staan
Haastige spoed is zelden goed, een uitdrukking die we allemaal kennen, maar regelmatig toch met een korreltje zout nemen. Zo dacht Christine Tytgat uit het Belgische Kortrijk ook. Zij wilde vlak voor haar vakantie snel haar verkeersboete betalen, maar maakte een tikfout. Hierdoor maakte ze niet 53 euro over, maar 5300.
Sindsdien probeert ze haar geld terug te krijgen, maar het lijkt niet te lukken.
Vakantie
De 69-jarige Belgische stond op het punt om op reis te gaan, toen ze besloot op 14 mei even een verkeersboete te betalen. Ze wilde dit nog snel even afhandelen voor haar vakantie. In alle haast vergat de gepensioneerde onderwijzeres echter om een komma te plaatsen. Ze maakte dus niet 53 euro over maar 5300 euro.
Fout
Christine is de wanhoop nabij. Het geld was al van haar rekening af, toen Christine de fout opmerkte. De vrouw belde meteen de helpdesk om te vertellen dat ze een fout heeft gemaakt. Een medewerker vertelde dat Christine binnen twintig werkdagen het geld weer op haar rekening zou hebben. Dit bleek een valse belofte. Ze ontving het geld niet en intussen bleef de vrouw bellen en telkens beloofde iemand anders de fout snel recht te zetten. Inmiddels, een half jaar later, heeft Christine het bedrag nog steeds niet ontvangen.
Brief
Christine weet dat ze zelf dat fout maakte, maar is verbaasd dat het zo lang duurt. Ze besloot daarom haar burgemeester een brief te schrijven. In een reactie liet de burgemeester weten dit niet normaal te vinden voor een goedwerkende overheid. Ook een woordvoerder van de Federale Overheidsdienst Justitie laat weten dat het niet de bedoeling is dat de mevrouw zo lang op haar geld moet wachten. Ze beloven dan ook snel uit te zoeken wat er mis is gegaan zodat Christina haar geld terugkrijgt.
Lees ook: Met deze 7 tips bespaar je veel geld in het huishouden
Wil je dit artikel bewaren? Pin ’t op Pinterest!
Bron: AD | Beeld: Pixabay